• Zdecydowana większość edukowanych (90,2% ogółu) wskazała na rozmowę z lekarzem. Ponad połowa ankietowanych (51,10%) jako pomocy dydaktycznych oczekuje ulotek informacyjnych, natomiast co czwarty pacjent wskazał na program TV.

 Dobra i skuteczna edukacja informacyjna kierowana bezpośrednio do pacjenta powoduje wzrost jego satysfakcji z wdrożonego leczenia. Przekłada się to na ocenę jakości usług medycznych realizowanych przez nas, urologów oraz znacznie ułatwia późniejszą współpracę. Odpowiedni poziom wiedzy i motywacji pozwala pacjentowi na zachowanie autonomii i współuczestnictwa w procesie diagnostyczno-terapeutycznym. Istotne znaczenie ma edukacja pacjenta i jego rodziny w kwestii natury choroby – wyjaśnienie czynników ryzyka i przyczyn choroby, omówienie objawów i jej przebiegu, badań diagnostycznych, możliwości terapeutycznych oraz ostatecznie zmian w trybie życia – podsumowuje dr Gibas.